Veelgestelde vragen Lapland.be

Voigt Travel organiseert al vele jaren prachtige reizen naar grote tevredenheid. Dat betekent dat wij veel ervaring en kennis hebben en daar kun jij van profiteren. Hieronder een aantal vragen die wij vaak krijgen en ons antwoord daarop. Twijfel je nog? Bel ons 035 - 699 0322 of stel je vraag via het contactformulier. Ook zijn wij te bereiken via Facebook en Instagram

    • Kan ik overnachten op Schiphol of Rotterdam?
      Je kunt voorafgaand aan de reis een overnachting op Schiphol en Rotterdam reserveren door deze optie te selecteren op het reserveringsformulier van het relevante arrangement. Lees hier meer details. Vlieg je vanaf Rotterdam? Ook hier kunnen we een hotel voor je boeken: Lees hier meer. Na je boeking kun je ook telefonisch contact opnemen om een overnachting te reserveren.
    • Kent Voigt Travel alle accommodaties zelf?
      Jazeker, vraag maar! Elk hotel hebben wij persoonlijk bezocht en gecontracteerd. Heb je specifieke vragen over de ligging en de directe omgeving van een hotel, de parkeermogelijkheden of het restaurant: wij kunnen deze beantwoorden! Heb je advies nodig bij de keuze, bel of mail gerust, wij helpen je graag!
    • Ik wil graag meer weten over het verblijf waar ik slaap. Waar kan ik dat vinden?
      De naam van de accommodaties waar je slaapt kun je vinden in de reisinformatie, op de boekingsbevestiging en op de voucher. Meer informatie over de plekken waar je slaapt vind je in de reisinformatie en op onze website bij de reis die je hebt geboekt. In de reisinformatie vind je ook informatie over wie je de sleutel overhandigt.
    • Wat is er gebruikelijk bij het in- en uitchecken van mijn accommodatie?
      Internationale regel is dat gasten de accommodatie vanaf eind van de middag kunnen betrekken op dag van aankomst en eind van de ochtend dienen te verlaten op dag van vertrek.

      Onder enig voorbehoud kunnen wij je melden dat in de meeste gevallen je bij een aankomst op bestemming eind van de ochtend reeds rond het middaguur kunt inchecken. Bij een terugvlucht op de laatste dag in de avond naar Nederland dien je ter plaatse te overleggen aangaande de mogelijkheden en voorwaarden om de accommodatie langer aan te houden (indien gewenst).

      De mogelijkheden hiervoor zijn vanzelfsprekend mede afhankelijk van de reserveringen door derden, schoonmaakafspraken, toewijzing van accommodaties en van de aankomst- en vertrektijden van (overige) gasten waardoor alleen de accommodatieverschaffer ter plaatse hierover uitsluitsel kan geven.
    • Welke excursies kan ik in Lapland doen?
      Een rendier-, husky-, sneeuwscootersafari of sneeuwschoentocht kun je op alle locaties doen. Bij iedere reis op deze website zie je welke excursies zijn inbegrepen of optioneel boekbaar zijn. Bekijk de Lapland excursies.
    • Hoe is het welzijn van de dieren gewaarborgd bij Laplandse safari’s, zoals rendier- en huskysafari’s?
      In Lapland nemen rendier- en huskyhouders het dierenwelzijn serieus, met aandacht voor voeding, onderdak, gezondheid, natuurlijk gedrag en bescherming tegen angst. Wij als Voigt Travel werken alleen samen met kleinschalige organisaties die tijd, ruimte en de beste zorg voor de dieren hebben. We kennen de eigenaren persoonlijk.

      De Universiteit van Lapland en Visit Lapland hebben richtlijnen opgesteld die deze vijf welzijnscriteria vertalen naar de lokale context. Als reiziger kun je erop vertrouwen dat dieren in Lapland met respect en zorg worden behandeld tijdens toeristische activiteiten.

      Lees meer over dierenwelzijn in Lapland.
    • Wat dekt de - Afkoop Eigen Risico Sneeuwscooterverzekering - precies?
      Bij sneeuwscooterschade vergoedt Allianz Global Assistance tot € 1.500, mits je de kosten eerst zelf betaalt en het bewijs bij Voigt Travel indient. Let op: per afgesloten verzekering kun je één schadeclaim indienen, dus bij meerdere sneeuwscootertochten is het verstandig per excursie een aparte verzekering af te sluiten.

      Onderaan dit artikel lees je meer over de verzekering van de sneeuwscooter.
    • Ik wil graag meer weten over de excursies die ik tijdens mijn reis ga doen. Waar kan ik dat vinden?
      Op de boekingsbevestiging vind je een overzicht van alle excursies die inclusief zijn en die je bij je reis bijgeboekt hebt. Wil je meer lezen over de excursies? Op de website, bij de reis die je geboekt hebt, vind je alle informatie. Daarnaast lees je in de reisinformatie meer over de excursies.
    • Kan ik nog een extra excursie bijboeken als ik mijn reis al geboekt heb?
      Bij veel van onze reizen is het activiteitenpakket al inbegrepen in het programma. In die gevallen kunnen extra excursies niet altijd los worden toegevoegd.

      Op onze website staat per reis duidelijk aangegeven of en welke activiteiten nog bijgeboekt kunnen worden. Twijfel je? Neem dan gerust contact met ons op — we kijken graag met je mee!
    • Is er een paklijst voor Lapland?
      Ja Voigt Travel heeft een speciaal een paklijst voor Lapland ontwikkeld. Onze paklijst kun je hier bekijken.

      Met temperaturen die kunnen dalen tot ver onder het vriespunt is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Met deze paklijst weet je zeker dat je niets vergeet en comfortabel kunt genieten van alles wat Lapland te bieden heeft.
    • Wat voor kleding heb ik nodig in Lapland?
      Warme wintersportkleding is voldoende, maar we adviseren ook thermisch ondergoed voor extra warmte. Belangrijk is dat je je in laagjes kleedt, zodat er een isolerende laag tussen de verschillende lagen kleding kan ontstaan.

      Voor de excursies krijgt je benodigde kleding zoals een thermo overall en een helm voor het sneeuwscooteren, maar ook laarzen en handschoenen.

      Voor alle arrangementen van Voigt Travel geldt dat je de thermo overall de hele week gratis mag gebruiken, ook als je geen safari’s maakt. Lees meer over kledingadvies Lapland.
    • Als ik wintersportuitrusting meeneem, gaat dit dan ten koste van mijn 20 kg ruimbagage?
      Nee, wintersportuitrusting - ski’s, snowboard, stokken, ski- of snowboardschoenen - moeten extra worden ingecheckt. De voorwaarden voor het meenemen van wintersportuitrusting kunnen verschillen. Bij veel maatschappijen geldt wintersportuitrusting als speciale bagage en moet je dit apart bijboeken. Meestal mag je max. 15–23 kg voor een wintersporttas.

      Wintersportbagage moet vaak vooraf worden bijgeboekt (online of via de klantenservice) – op de luchthaven is dit meestal duurder of niet meer mogelijk. Neem dus op tijd contact met ons op.
    • Wat moet ik aan in het vliegtuig?
      In het vliegtuig zelf hoef je nog geen dikke winterkleding aan, maar het is verstandig om in laagjes te reizen.

      Een handige tip: stop enkele essentiële winteraccessoires zoals handschoenen en je thermo-ondergoed in je handbagage. Mocht je koffer onverhoopt vertraagd raken of kwijtraken, dan heb je in elk geval de basis bij je om warm te blijven zodra je aankomt. Je jas neem je dus ook zeker los mee in het vliegtuig, net als je schoenen.

      Sommige reizigers vinden het ook prettig om alvast een extra laagje aan te trekken in het vliegtuig, zodat ze bij aankomst direct voorbereid zijn op de kou buiten. Vanuit de luchthaven heb je direct transfer naar je accommodatie, je zult dus niet veel en niet lang buiten in de kou staan.
    • Wat is het kledingadvies voor het Lapse diner? Draag ik een thermo-overall, of zitten we binnen en is normale kleding voldoende?
      Tijdens het Lapse diner zit je warm binnen. Normale kleding is dan zeker voldoende. Ook hier raden we laagjes aan. Dit geldt overal waar je binnen zit.
    • Wat is de beste reistijd voor Lapland?
      Die loopt van begin december tot half april. Januari heeft net iets extra's. Bomen zwaar beladen met sneeuw, het is meestal nog niet zo koud als in februari en het is de tijd van de Poolnacht. De zon komt een deel van de dag niet boven de horizon uit. Het is niet donker, maar het indirecte licht van de zon en maan en de reflectie op de sneeuw tegelijk zorgen voor een sprookjesachtige sfeer met een mysterieus blauw licht. De Finnen noemen dit licht Kaamos. Februari is statistisch gezien de koudste maand, maar de laagstaande zon in het gezicht compenseert dat weer. Vanaf eind februari is het al langer licht in Lapland dan op datzelfde moment in Nederland. Dat betekent dat je optimaal van de dag kunt profiteren. De dagen en nachten zijn vaak helder, de sneeuw is van de bomen verdwenen maar de zon laat zich volop zien. Wil je naar Lapland voor het noorderlicht en ben je niet zo weg van hele koude temperaturen? Ga in maart! Dan vindt de lente-equinox plaats en is de kans net iets groter op het magische groene licht.
    • Wat is het voltage in Lapland en heb ik een wereldstekker nodig?
      In Fins Lapland is het voltage 230 Volt. De stopcontacten die in Finland zijn kunnen worden gebruikt met Nederlandse stekkers. Er is overal elektriciteit, ook in de meeste wildernis cabins die tijdens de safari's worden gebruikt.
      In Zweeds Lapland is het voltage 220 Volt. Nederlandse stekkers kunnen worden gebruikt. Bij sommige Zweedse apparaten wordt er gewerkt met een drietandstekker, maar in dat geval zijn er in het hotel adapters beschikbaar en kunnen de Nederlandse apparaten worden gebruikt.
      Je hoeft dus geen wereldstekker mee te nemen naar Lapland.
    • Is er tijdsverschil met Lapland?
      In Fins Lapland geldt de Oost-Europese tijd, d.w.z. een uur later dan bij ons: 12.00 uur in de Benelux is 13.00 uur in Finland. Zomer- en wintertijd gaan op hetzelfde moment in als in de Benelux. Het uur tijdsverschil blijft dus altijd. Tussen Zweeds Lapland en Nederland/België is geen tijdsverschil.
    • Kan ik in Lapland mobiel bellen?
      Finland heeft het dichtste mobiele telefoonnetwerk ter wereld en je hebt daardoor overal in Fins Lapland bereik, afhankelijk van je provider. Ook Zweeds Lapland beschikt over een goed netwerk. Bij extreme temperaturen kan je batterij echter wel langzamer gaan werken.

      Vanuit Lapland kies je voor het buitenland eerst 00, 990 of 994 of 999 en dan het landnummer (NL 31, België 32), dan het netnummer zonder 0 en vervolgens het abonneenummer. Bij binnenlandse gesprekken in Lapland moet de 0 uiteraard wel gekozen worden.

      Het beste is om je telefoon al thuis te programmeren met de internationale code: eerst een plusje, dan het landnummer (voor Nederland 31, voor België 32) en dan het netnummer zonder de nul, gevolgd door het abonneenummer.
    • Waar kan ik boodschappen doen in Lapland?
      In Lapland zijn de afstanden groter dan in Nederland, maar je kunt overal boodschappen doen. Een kleine supermarkt voor de dagelijkse boodschappen is meestal op loopafstand en een grote, ruim gesorteerde supermarkt is wat verder weg maar met de (ski)bus makkelijk te bereiken. Als je kiest voor zelfverzorging, stel je je er dan op in dat je in ieder geval één keer een ritje moet maken om flink inkopen te doen voor de hele week.
    • Hoe kan ik in Lapland betalen?
      In Fins Lapland wordt betaald met de euro. In de meeste gelegenheden kun je eenvoudig met je pinpas betalen. In winkels, restaurants en tankstations kun je vrijwel overal betalen met een bankpas met Maestro of V-Pay.

      In Zweeds Lapland betaal je met de Zweedse kroon (SEK). Je kunt vrijwel overal terecht met je pinpas of creditcard, en contactloos betalen is de norm. Contant geld is meestal niet nodig. In veel gevallen moet je je bankpas op ‘wereldwijd’ of ‘buiten Europa’ zetten als je in Zweden (dus ook in Zweeds Lapland) wilt pinnen of betalen. Per pinopname betaal je een extra vergoeding.
    • Is Lapland duur?
      Hoewel de levensstandaard vrij hoog is, is het dagelijks leven niet echt veel duurder dan in Nederland. Alleen alcohol en tabak zijn vanwege de accijnzen hoger geprijsd; daar staat tegenover dat de glazen groter zijn dan in Nederland. Dit geldt ook voor de porties in restaurants, die vaak aanzienlijk groter zijn dan in Nederland. Boodschappen doen en uit eten gaan kunnen op hetzelfde prijsniveau als in Nederland.
    • Zijn er pinautomaten in Lapland?
      Niet al onze bestemmingen in Lapland beschikken over een pinautomaat. Pinnen is meestal alleen mogelijk in de wat grotere plaatsen, maar je kunt overal terecht met je creditcard.
    • Wat vind ik nog terug van de Sami cultuur?
      In Lapland kun je deelnemen aan excursies waarbij je kennis kunt maken met de traditionele leefwijze, gewoonten en gebruiken die voortkomen uit de Sami-cultuur. Dit omvat uiteraard excursies met rendieren, maar ook een bezoek aan een rendierhouderij, ijsvissen of een lunch in een Sami-tent. Naast de taal en gebruiken is het vooral de band met de natuur die je direct terugvoert naar de Sami-cultuur. Lees meer over de Sami-cultuur.
    • Wat voor taal wordt er gesproken in Lapland?
      In Fins Lapland is Fins de officiële taal. Het Fins is een Fins-Oegrische taal, verwant aan het Hongaars, en voor Nederlanders bijna onmogelijk om te leren. In Zweeds Lapland spreekt men Zweeds, een taal die veel dichter bij het Nederlands ligt. Daarnaast hebben de Sami hun eigen talen, maar deze worden nog maar door een handjevol Sami gesproken.
    • Spreekt iedereen goed Engels in Lapland?
      Ja, in Lapland spreekt vrijwel iedereen goed Engels (en soms ook een beetje Duits), vooral de gidsen en het personeel in de hotels die veel met toeristen te maken hebben. De voertaal tijdens je vakantie is dan ook Engels.
    • Is Lapland een land?
      Nee, Lapland is het meest noordelijke gebied van Scandinavië en strekt zich uit over Noorwegen, Zweden, Finland en een klein deel van Rusland. Daarnaast is Lapland ook het 'land' van de Sami. De Sami hebben wel hun eigen cultuur en talen, maar geen eigen staat.
    • Noorderlicht App van Voigt Travel
      De Noorderlicht App van Voigt Travel is speciaal ontwikkeld voor reizigers die op zoek zijn naar het noorderlicht. Deze gratis app biedt actuele informatie en handige functies om je kansen op het zien van het noorderlicht te vergroten.

      Onze app is gratis te downloaden op jouw mobiel. Drie weken voor vertrek ontvang je van Voigt Travel een e-mail met een wachtwoord om de app te activeren. De app is beschikbaar voor zowel Android als iOS en kan gedownload worden via de Google Play Store en de Apple App Store.

      Lees hier meer over de App.

      Waar kan ik de inloggegevens vinden van de Noorderlicht App? Deze staan ook in de reisbescheiden welke je 6 tot 3 weken van te voren ontvangt.
    • Is het altijd donker in Lapland?
      Nee, het is een veelvoorkomend misverstand dat het 's winters donker is in het Pure Noorden. De zon is er wel, maar komt niet boven de horizon uit. Je ziet alleen het licht ervan, dat ook nog eens weerkaatst op de sneeuw.

      Het is veel lichter dan je denkt en het zorgt voor een sprookjesachtige sfeer met een mysterieus blauw of paars licht.
    • Is Lapland erg koud in de wintermaanden?
      Vanaf december tot half april lopen de temperaturen van ongeveer –5 ºC tot –15ºC. Soms schommelt deze rond het vriespunt maar de temperatuur kan ook verder dalen tot –20ºC tot -30°C! Je kunt je hier gelukkig heel goed tegen kleden.

      Wat prettig is, is dat er in Finland een landklimaat heerst. Dat wil zeggen dat de lucht droger is dan in Nederland en daardoor minder koud aanvoelt dan dezelfde temperatuur in Nederland, ofwel de gevoelstemperatuur is aangenamer. De droge, koude is juist ook goed te verdragen, dit in tegenstelling tot de in onze streken vaak voorkomende vochtige koude.

      Februari is statistisch gezien de koudste maand, maar de laagstaande zon in het gezicht en de iets langere dagen compenseert dat weer.

      Vanaf maart is het al langer licht in Lapland dan op datzelfde moment in Nederland. Dat betekent dat je optimaal van de dag kunt profiteren. De dagen en nachten zijn vaak helder, de sneeuw is van de bomen verdwenen maar de zon laat zich volop zien. Lees meer over de beste reisperiode.
    • Wat is het noorderlicht en waar kan ik het zien in Lapland?
      Het noorderlicht (Aurora Borealis) is een natuurverschijnsel dat zich voordoet in de wintermaanden in gebieden rondom de poolcirkel. Het is dus te zien in heel Lapland, maar het is wel afhankelijk van een aantal natuurlijke randvoorwaarden.

      Door activiteit en explosies op de zon ontstaan er zonnewinden die, wanneer de deeltjes onze dampkring binnenkomen, oplichten tot groene, gele en soms zelfs rode dansende kleurflarden. Het moet uiteraard een heldere nacht zijn en er mag geen invloed van kunstmatig licht zijn om het goed te kunnen waarnemen. Lees meer over het noorderlicht.

      Download hier onze noorderlicht app.
    • Wat is de beste periode voor het noorderlicht in Lapland?
      Het is niet eenvoudig om aan te geven wat dé beste periode is voor het noorderlicht in Lapland. Als de omstandigheden gunstig zijn, is de hele winterperiode geschikt om het noorderlicht te aanschouwen! Lees meer over de beste periode om het noorderlicht te spotten. Download hier onze noorderlicht app .
    • Wanneer krijg ik mijn reisinformatie wanneer ik een groepsreis heb geboekt?
      De reisbescheiden en informatie krijg je ongeveer weken voor vertrek in je mail.
    • Als ik via jullie een annuleringsverzekering afsluit voor een grote groep, en één persoon moet met een geldige reden annuleren, mag dan de hele groep annuleren?
      Ja, dat is mogelijk.
    • Wanneer ontvang ik de vouchers voor mijn verblijf, excursies en eventuele extra geboekte onderdelen?
      Ongeveer drie weken voor vertrek sturen we je de reisbescheiden toe. Deze bestaan uit vouchers voor je vliegreis, vouchers voor je verblijf, vouchers voor inbegrepen excursies, en vouchers voor eventuele extra's zoals diners en excursies.
    • Heb ik een visum nodig voor Fins Lapland?
      Nee, Finland en dus ook Fins Lapland is sinds 1995 lid van de Europese Unie, een geldige Europese Identiteitskaart of geldig paspoort is voldoende.
    • Hoe en wanneer kan ik een verzekering afsluiten?
      Een annuleringsverzekering kan tot 7 dagen na de boeking worden afgesloten, een reisverzekering in principe nog tot 24 uur voor vertrek kan worden afgesloten. Neem dan contact met ons op. Hier lees je meer over onze verzekeringen.
    • Wat is de gemiddelde leeftijd van de deelnemers aan de groepsreizen?
      Dit is enorm variabel!
    • Is Lapland leuk voor kinderen?
      Op wintersport naar Lapland is een unieke belevenis, juist voor kinderen! Zij vinden het geweldig: het landschap is net een sprookje, de lucht is zuiver, alles is bedekt met dikke lagen sneeuw en de sfeer is heel bijzonder met al die lichtjes als het donker is. Voor hele kleine kinderen en babies is Lapland als winterbestemming minder geschikt. Lees meer over reizen met kinderen naar Lapland.
    • Welke reizen zijn geschikt voor kinderen?
      Voigt Travel biedt verschillende kids reizen aan die speciaal voor actieve en avontuurlijke gezinnen zijn samengesteld. Bekijk de kids reizen van Voigt Travel.
    • Welke paspoortgegevens zijn nodig bij het boeken van een reis?
      Om je reis naar onze bestemmingen te boeken, hebben we de eerste voornaam zoals vermeld in je paspoort, je achternaam en je geboortedatum nodig.
    • Moet ik tijdens een tussenlanding het vliegtuig verlaten?
      Nee je kunt gewoon blijven zitten.
    • Kan ik extra handbagage bijboeken bij Transavia?
      Ja, het is mogelijk om extra handbagage bij te boeken bij Transavia. Vanaf het winterseizoen 2024-2025 mogen reizigers nog steeds gratis één stuk handbagage meenemen met de afmetingen van 40 x 30 x 20 cm, zoals een laptoptas of een kleine rugzak.

      Voor een groter stuk handbagage (cabinebagage) met afmetingen groter dan 55 x 35 x 25 cm, moet er een toeslag van minimaal €10 per enkele reis betaald worden. Dit kan geregeld worden via de Transavia portal.

      Er is plaats voor maximaal 70 grotere stuks cabinebagage in de cabine. Als je een van de gelukkige 70 bent, krijg je ook priority boarding. Mocht er geen plaats meer zijn in de cabine, dan zal jouw grotere cabinebagage in de ruimbagage moeten. Bij het boeken van je vlucht of het toevoegen van bagage op de Transavia portal, zal je op de hoogte worden gesteld van de beschikbaarheid. Het is aan te raden om dit zo vroeg mogelijk te regelen om zeker te zijn van een plaats. Lees hier meer.

      Op deze pagina lees je meer over het nieuwe bagagebeleid.
    • Wat zijn de vluchttijden naar Lapland?
      Voigt Travel biedt rechtstreekse vluchten aan naar Lapland. Alle vertrektijden van deze vluchten zijn vroeg in de ochtend. De exacte vertrektijd staat vermeld in de reisbescheiden of bekijk de vluchttijden direct hier.
    • Hoe lang is het vliegen naar Lapland?
      De totale vluchtduur is afhankelijk van de bestemming in Lapland. Gemiddeld sta je binnen 3 tot 5 uur op Lapse bodem! Bekijk onze pagina met vluchttijd om erachter te komen hoe lang jouw vlucht duurt.
    • Hoe laat moet ik op de luchthaven zijn?
      We raden aan om 2,5 uur van te voren op de luchthaven aanwezig te zijn, zeker wanneer je vanaf Schiphol vliegt.
    • Kunnen we een parkeerplaats reserveren bij Schiphol of Rotterdam?
      Via Voigt Travel kun je eenvoudig een parkeerplek bij de luchthaven reserveren. Neem hiervoor contact op met onze salesafdeling, telefonisch of per e-mail.

      Lees hier meer over overnachten bij Schiphol en Rotterdam.
    • Waar bevindt de transfer zich bij aankomst op de luchthaven?
      De luchthavens op onze bestemmingen zijn niet erg groot, zodra je via de uitgang naar buiten gaat zie je direct een van onze lokale medewerkers met een bordje 'Voigt Travel' staan.
    • Kunnen we assistentie op de luchthaven krijgen?
      Ja, assistentie op de luchthaven kunnen we tot 48 uur voor vertrek voor je regelen. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op. Er zijn verschillende vormen van assistentie mogelijk, afhankelijk van de behoeften van de reiziger.

      Belangrijk: de aanvraag moet uiterlijk 48 uur vóór de start van de reis (wanneer je nog in Nederland bent) worden ingediend. Dan wordt de assistentie ook direct voor de terugreis geregeld.
    • Spaar ik ook Miles als ik met de chartervlucht reis?
      Nee, helaas is dit niet mogelijk bij onze chartervluchten.
    • Wat is mijn vluchtnummer?
      Het vluchtnummer staat op de voucher. Deze ontvang je 3 weken voor vertrek per e-mail.
    • Wanneer kan ik inchecken voor mijn vlucht?
      Inchecken kan doorgaans 30 ook voor vertrek.
    • Wanneer kan ik mijn vliegtuigstoelen reserveren?
      Vanaf 6 weken voor vertrek kun je je stoel in het vliegtuig reserveren.
    • Ik reis komende winter met Transavia naar Lapland. Bestaat er een kans dat mijn vlucht geannuleerd wordt?
      Voigt Travel chartert vluchten van Transavia. Dit betekent dat deze vluchten worden uitgevoerd in opdracht van ons voor onze pakketreizen. De vluchten zullen, los van uitzonderlijke omstandigheden, gegarandeerd vertrekken. Er is daarom dan ook geen enkele reden om je zorgen te maken over jouw reis deze winter!

Staat je vraag er niet bij?

Stel dan je vraag via ons contactformulier of neem telefonisch contact met ons op 035 - 699 0322.